رپورتاژ آگهی رایگان
رپورتاژ آگهی رایگان در سایت بست فارسی
اکثر افراد با دنیای اینترنت آشنا هستند و مطمئناً مقالات زیادی درباره رپورتاژ آگهی مطالعه کرده اند. این نوع از تبلیغات در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی در تجارت اینترنتی باعث رونق کسب و کارهای اینترنتی خواهد شد.
اگر از رپورتاژ آگهی درست استفاده شود مزایای خوبی برای کسب و کارهای اینترنتی خواهد داشت. رپورتاژ آگهی رایگان از خدماتی است که وب سایت های پربازدید و معروف، به وب سایت هایی که قصد دارند بازدیدکنندگان خود را افزایش دهند، می دهند.
وب سایت هایی که در SERP در سطح بالایی قرار دارند شرایطی را برای وب سایت های دیگر فراهم می کنند تا آن ها آگهی های رپورتاژ خود را در وب سایت قرار دهند و بازدید کنندگان زیادی را برای خود جذب کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را ثبت رپورتاژ آگهی ارزان در سایت بست فارسی آشنا کنیم.
معنی کلمه رپورتاژ چیست؟
رپورتاژ یکی از راه های بروز بازاریابی می باشد که می تواند تأثیر مثبت و خوبی روی سئوی سایت شما بگذارد. توضیح در مورد رپورتاژ سؤال خیلی از کسانی است که به دنیای بازاریابی اینترنتی علاقه دارند که در این مقاله سعی نموده ایم رپورتاژ را برای شما به خوبی توضیح دهیم. رپورتاژ از کلمه انگلیسی ADVERTISEMENT REPORTING برگرفته شده و به معنی گزارش تبلیغاتی می باشد.
اگر به لیست بهترین سایت های ایران که در صفحه اول گوگل قرار دارند دقت کنید خواهید فهمید که اکثر آن ها لینک های قوی از سایت های قدرتمند خبری کسب کرده اند پس می توان گفت که رپورتاژ یکی از دلایل مهمی است که برای رتبه گرفتن سایت مؤثر می باشد.
در واقع رپورتاژ آگهی به صورت خبر یا گزارش در سایت های خبری منتشر می شود به همین دلیل لینکی که در خبر وجود دارد توجه بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو گوگل را به خود جلب می کند. رپورتاژ از بهترین لینک هایی است که یک وب سایت می تواند داشته باشد به همین دلیل سایت های معروف از رپورتاژ بهره می برند. آگهی های رپورتاژی به صورت خبر ارائه می شوند و نویسنده با متنی که قرار می دهد ذهن بازدیدکنندگان را در مورد محصولش درگیر می کند.
در سایت بست فارسی بهترین سایت های رپورتاژ آگهی را به شما معرفی کردیم که می توانید از آنها برای کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید.
فرم ثبت رپورتاژ آگهی رایگان
رپورتاژ آگهی چیست؟
رپورتاژ آگهی به معنای انتشار آگهیهای تبلیغاتی در رسانههای مختلف اینترنتی، از جمله وبسایتها، وبلاگها، پورتالهای خبری و شبکههای اجتماعی است. در این روش تبلیغاتی، آگهیهای تبلیغاتی در صفحات مختلف سایتهای معتبر و مرتبط با محصول یا خدماتی که تبلیغات مربوط به آنها است، منتشر میشوند.
رپورتاژ آگهی به دلیل هزینه کمتر نسبت به روشهای دیگر تبلیغاتی، مورد توجه شرکتهای کوچک و متوسط قرار میگیرد. این روش تبلیغاتی برای افزایش آگاهی مشتریان و جذب مشتری جدید به کار میرود و از طریق بهبود جستجوی سایتها و رتبه بندی در گوگل، به بالا بردن بازدید سایت و افزایش فروش کمک میکند.
اگر در اینترنت و وب سایت های مختلف یک موضوع خاص را جستجو کرده باشید قطعا با مطالبی روبرو شده اید که مشابه آگهی های تبلیغاتی هستند اما به دلیل تفاوت های خاصی که دارند کمتر کاربران متوجه تبلیغاتی بودن آن ها می شوند.
به این تبلیغات رپورتاژ آگهی می گویند. رپورتاژ آگهی در اکثر مواقع لینک دارد و با هدف معرفی خدمات و محصولات یک سایت در سایتی دیگر قرار داده می شود. رپورتاژ ها تاثیر بسزایی در بهبود سئو سایت و افزایش ترافیک آن دارند.
نوشتن رپورتاژ آگهی نیز دارای اصول و قوانین خاصی است و باید به نحوی باشد که جنبه تبلیغاتی بودن آن کمتر جلب توجه نماید.
یکی از خدمات بست فارسی رپورتاژ آگهی رایگان برای معرفی بهترین سایت های ایران است و سایت هایی که خود را در میان بهترین ها می بینند می توانند به فرم ثبت رپورتاژ آگهی رایگان رجوع کرده و محتوای خود را بر اساس قوانین مندرج ثبت نمایند.
رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری چه مزایایی دارد؟
رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی محتوا متنی است. البته این محتوا می تواند در برخی از موارد به صورت ویدیویی نیز باشد که این گونه محتواها معمولا سایت، روزنامه، تلویزیون و … قرار می دهند تا بهتر دیده شوند.
ویژگی های منحصر به فرد رپورتاژ آگهی ها موجب می شود زمانی که مخاطبان و کاربران آن ها را در مجلات یا رسانه ها مشاهده می کنند احساس می کنند که خود آن رسانه این محتوا را منتشر نموده و اصلا متوجه تبلیغاتی بودن آن نخواهند شد.
در صورتی که آن رسانه جهت تبلیغ و معرفی این رپورتاژ از صاحب برند آن هزینه ای دریافت نموده است و نوعی تبلیغ محسوب می شود. البته گاهی اوقات این رپورتاژ ها به صورت رایگان هستند و بازدهی بسیار عالی دارند.
چرا نوشتن رپورتاژ آگهی اهمیت ویژه ای دارد؟
رپورتاژ آگهی کاملا وابسته به محتوا است و دارای اهمیت ویژه ای می باشد. از مهم ترین مواردی که در نوشتن رپورتاژ آگهی باید به آن توجه نمود می توان به موارد زیر اشاره کرد.
- در صورت استفاده از رپورتاژ در چند سایت حتما باید متن های متفاوت و جذابی داشته باشند.
- متن رپورتاژ در درجه اول باید از نظر مخاطب جذاب باشد و نباید صرفا به جنبه تبلیغاتی آن توجه نمود.
- استفاده از تیترهای جذاب و کاربر پسند.
- هرگز نباید از جملات و کلمات صریح جهت تبلیغات استفاده شود بلکه باید تبلیغات به شکل غیر مستقیم صورت گیرد.
- به طور کلی تفاوتی ندارد که رپورتاژ از نوع رایگان است یا خیر باید در نوشتن آن به تمامی نکات ایجاد رپورتاژ آگهی رایگان توجه شود.
رپورتاژ هایی که به صورت حرفه ای تهیه شوند قطعا می تواند مزایای فراوانی داشته باشد. زیرا بک لینک های متعددی برای سایت تولید می کنند و موجب افزایش ترافیک آن خواهند شد. علاوه بر این بر سئو سایت نیز تاثیر گذار هستند و کمک می کنند که سایت رتبه بالاتری دریافت کند و در اولین نتایج جستجوهای گوگل قرار گیرد.
انواع رپورتاژ آگهی کدام است؟
تعداد زیادی از افراد فکر می کنند که رپورتاژ آگهی علاوه بر اینکه به صورت گزارش و قالب های متنی منتشر می شود، به صورت های دیگری هم قابل انتشار می باشد. نکته اولی که حائز اهمیت می باشد این است که باید بدانیم هر رپورتاژ آگهی را در کجا و چه زمانی به کار ببریم. علاوه بر قالب رپورتاژ آگهی رایگان ویسرت ویلیام رپورتاژ آگهی را به سه دسته تقسیم کرده است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت:
1. رپورتاژ آگهی تصویری
رپورتاژ آگهی تصویری به معنای نشر آگهیهای تبلیغاتی با استفاده از تصاویر است. این روش تبلیغاتی برای جذب مخاطبان با استفاده از تصاویر و گرافیکهای جذاب و متناسب با محصول یا خدمات ارائه شده، بسیار موثر است. با توجه به اینکه اکثر افراد برای گرفتن تصمیم درباره خرید یا استفاده از یک محصول یا خدمات، به تصاویر نیاز دارند، رپورتاژ آگهی تصویری میتواند به شرکتها کمک کند تا پیام تبلیغاتی خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطبان ارائه دهند.
از دیگر مزایای رپورتاژ آگهی تصویری میتوان به افزایش شناخت برند، افزایش فروش، افزایش ترافیک سایت و افزایش تعامل با مخاطبان اشاره کرد. در این روش تبلیغاتی، تصاویر از محصول، خدمات، مشتریان و یا محل کار شرکت نمایش داده میشوند و به این ترتیب، اطلاعات بیشتری در مورد شرکت و محصولاتش برای مخاطبان ارائه میشود. در نتیجه، با افزایش شناخت برند و ترافیک سایت، فروش شرکت نیز افزایش مییابد و با تعامل بیشتر با مخاطبان، رابطه بین شرکت و مشتریان بهبود مییابد.
2. رپورتاژ آگهی دفاعیه
شرکت های معروف و شناخته شده بیشتر اوقات در معرض انتقادهای رسانه ها قرار می گیرند که در این مواقع این شرکت ها با استفاده از ابزارهایی تلاش می کنند که این بحران ها را کم کنند، یا آن ها را به نفع خود تمام کنند که با استفاده از رپورتاژ آگهی دفاعیه به راحتی می توانند این کار را انجام دهند و اذهان عمومی را تحت تأثیر قرار دهند.
3. رپورتاژ ژورنالیستی
رپورتاژ ژورنالیستی دقیقا برعکس رپورتاژ دفاعیه می باشد، شرکت ها در این نوع از آگهی ها نظر رسانه ها را به سمت خود جلب می کنند. هدف اصلی از استفاده از این نوع رپورتاژ جلب نظر مخاطبان برای نوشتن متنی در مورد شرکت و محصولات است. این نوع از آگهی های خبری که به دست ژورنالیست ها نوشته می شود ارزش بسیار زیادی دارد.
4. رپورتاژ آگهی نوشتاری
معمولا در روزنامه ها و مجلات از این نوع رپورتاژ استفاده می کنند. به عنوان مثال در یک گزارش یا مقاله که در رابطه با ورزش است یک محصول که می توان از آن برای تندرستی استفاده نمود را معرفی کرد.
5. رپورتاژ آگهی رسانه ای
در رسانه هایی مثل رادیو و تلویزیون از این رپورتاژ استفاده می شود. کلیپ هایی که از محصولات یک کارخانه و مراحل تولید آن به صورت حرفه ای تولید می شود و در تلویزیون پخش می گردد از جمله این رپورتاژ ها محسوب می شود.
در رپورتاژ آگهی هایی که برای رادیو تولید می شوند به منظور تاثیر گذاری بیشتر بر مخاطبان و جذاب تر نشان دادن کسب و کار می توان از گزارش و مصاحبه نیز استفاده نمود.
چگونه یک محتوای موثر بنویسیم؟
برای نوشتن رپورتاژ آگهی باید به موارد زیر توجه نمایید.
- ساده نویسی و روان نویسی
- تولید محتوای متنی با کیفیت
- سعی کنید که از لحن و ادبیات مناسبی استفاده نمایید
- موضوعات جذاب و بروز را انتخاب نمایید
- شناسایی و درک مخاطبان هدف
- رعایت اصول نگارشی
محتوایی که یک بازدید کننده قرار است در رپورتاژ آگهی خبری مشاهده کند بهتر است به عنوان یک خبر یا به صورت مقاله نوشته شود این موضوع به دلیل این است که اکثر مخاطبان مطالبی را دنبال می کنند که تبلیغ محصولات در آن ها به صورت غیر مستقیم نوشته شود، این روش باعث می شود که ذهن مخاطب کنجکاو شود و تاثیرات بهتری را برای خرید محصول تداعی کند.
تیتر مطالب یکی از مهم ترین نوشتار های متن آگهی می باشد با یاد گرفتن نوشتن این قسمت می توانید یک آگهی موفق را منتشر کنید تیتر باید به گونه ای باشد که بتواند مخاطب را برای خواندن مطالب ترغیب کند، همچنین باید این موضوع را بدانید که برندهای مشهور از تصاویر مرتبط با محتوا استفاده می کنند پس باید از نوشتن متن تکراری در آگهی خود داری کنید.
10 نکته جادویی تولید رپورتاژ آگهی تاثیر گذار برای وبمستران
رپورتاژ آگهی تاثیر بسزایی در ذهن مخاطب و تشویق او به خرید محصول و خدمت مورد نظر برندها و کسب و کارها دارد، بنابراین باید خیلی به آن توجه نمود. یک رپورتاژ استاندارد و تاثیر گذار رپورتاژی است که به تمام اصول نگارشی آن به طور کامل توجه شده باشد و شباهت بسیاری به مقاله داشته باشد.
رپورتاژ یا Advertorial با هدف قرار دادن نامحسوس و ناخودآگاه ذهن کاربران به معرفی برند مورد نظر خود می پردازد. رپورتاژ یکی از مهم ترین علل موثر بر سئو سایت ها است و لری پیج بنیان گذار گوگل نیز ایده راه اندازی موتور جستجوی گوگل را از بک لینک دریافت نمود. البته امروزه گوگل بسیار پیشرفته تر شده است و با دقت فوق العاده بالایی، بک لینک ها را مورد بررسی قرار می دهد اما با این وجود هنوز هم درج آگهی رپورتاژ آگهی مناسب ترین راه جهت دریافت بک لینک های دائمی طبیعی می باشد.
امروزه تمامی برندها و کسب و کارها به منظور پیشرفت و یافتن جایگاهی مناسب در بازار به مارکتینگ نیاز ویژه خواهند داشت. میزان کسب جایگاه اجتماعی و شهرت با روش های تبلیغاتی سنتی رابطه عکس دارند و به میزانی که نیاز به شهرت بیشتری داشته باشد کمتر می تواند از روش های سنتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده نماید.
مدتی است که تمامی کسب و کارها از انواع راهکارهای مارکتینگ برای موفقیت و کسب جایگاه بهتر استفاده می کنند اما در این میان ثبت رپورتاژ آگهی همچنان از قدرت و کارایی خوبی جهت تبلیغات برخوردار است. رپورتاژ ها از آن جهت بیشتر اهمیت دارند که موجب افزایش آگهی عمومی کاربران می شوند، به همین دلیل از آن ها به شکل ایمیل، پادکست، مقاله و …استفاده می کنند.
اگر می خواهید در کسب و کار خود از تبلیغات سنتی و معمول فاصله بگیرید و وارد دنیای رپورتاژ شوید به شما پیشنهاد می کنیم که متن زیر را با دقت مطالعه نمایید تا با حقایقی که در رابطه با رپورتاژ وجود دارد بیشتر آشنا شوید.
معرفی اصولی و توضیحات جذاب
رپورتاژ آگهی در واقع چارچوب خاصی است که به شکل ناخودآگاه در ذهن مخاطبان نفوذ می نماید و آن ها را با محتوای خود درگیر می کند. به عبارتی می توان گفت یک رپورتاژ استاندارد هرگز به شکلی مبتذلانه به معرفی یک برند نمی پردازد بلکه کلیه جوانب موضوع و کسب و کار مورد نظر را به صورت علمی و اصولی معرفی می نماید و خیلی ماهرانه کاربران را به استفاده از محصولات و خدمات تشویق می کند.
بر اساس تحقیقات انجام شده می توان گفت رپورتاژ نوعی جلب توجه مخاطب می باشد.
رایج ترین نوع رپورتاژ : رپورتاژ اینترنتی است!
امروزه بستری فراهم شده است و اینترنت شرایطی را به وجود آورده که کلیه کسب و کارها بتوانند در مقیاس دلخواه به معرفی و تبلیغ برند خود بپردازند. در حال حاضر فقط کمپانی های بزرگ نیستند که می توانند رپورتاژ تولید نمایند بلکه هر کسب و کاری می تواند با توجه به نکات ریزی که در رابطه با نگارش رپورتاژ وجود دارد به تولید رپورتاژ آگهی بپردازد.
در تولید رپورتاژ آگهی توجه داشته باشید که هرگز نباید از لوگوی برندتان استفاده نمایید بلکه باید از عناوین قوی و پر مفهوم و عکس های بسیار مرتبط و با کیفیت استفاده نمایید تا به یک مقاله واقعی شباهت داشته باشد.
ساختار رپورتاژ آگهی چه مواردی است؟
ثبت رپورتاژ آگهی دارای قالب خاصی می باشد، رپورتاژهای حرفه ای معمولاً غیر از محتوایی که در متن اصلی قرار می دهند عنوان هایی بین 130 تا 170 کلمه را دارند. استفاده نمودن از کلمات کلیدی در عناوین مثل یک معجزه برای معرفی مقاله شما خواهد بود.
بعد از انتخاب یک سر تیتر مناسب که از بارزترین ویژگی های یک رپورتاژ حرفه ای می باشد، یک مقدمه مناسب را باید قرار دهید، این مقاله باید اطلاعات سودمندی از شما را نام ببرد و در متن اصلی به شرح کامل آن ها بپردازد. به هیچ عنوان محتوای مقاله خود را از سایت های دیگر کپی نکنید این کار باعث می شود که مخاطبان به شما اعتماد نداشته باشند و شما را فردی غیر خلاق نشان دهد.
خاص بودن چه در نحوه نوشتن مقاله و چه در کسب و کار و تولید محصولات، مشتریان متنوعی را برای شما رقم خواهد زد، زیرا با خلاق بودن خود را از رقیبان بهتر نشان می دهید.
بعد از مقدمه می توانید ویژگی های محصول خود را بیان کنید و رپورتاژهای گوناگونی منتشر کنید تا بهتر شناسایی شوید. مثلا در نوشتن رپورتاژ آگهی رایگان باید با مخاطبان صادق باشید و از کلمات ترغیب کننده در متن به استفاده کنید و عکس هایی که برای محصول خود قرار است بگذارید را متناسب با مطالب انتخاب نمایید.
تاکنون بیشتر به بررسی توصیفی و کیفی رپورتاژ پرداختیم و هدف ما آشنایی کاربران با کیفیت، کارایی و نحوه عملکرد Advertorial بود. اما در ادامه قصد داریم نکات ریز و دقیقی که در رابطه با تولید و ثبت رپورتاژ آگهی وجود دارد بپردازیم.
1. توجه داشتن به اقتضای تبلیغاتی
یک رپورتاژ گهی مناسب حتما باید تا حد بسیاری شبیه به مقاله باشد اما نباید هدف اصلی آن که معرفی و فروش می باشد را فراموش نمود و باید سر نخ هایی به مخاطب جهت خرید محصولات داد.
2. به کارگیری نقل قول
استفاده از سخنان بزرگان در هنگام ثبت رپورتاژ آگهی موجب می شود که بهتر بتوانید مطالب و مفهوم مورد نظر خود را به دیگران منتقل کنید.
3. استفاده از توضیح یا Caption برای تصاویر
تصاویر برای آنکه بتوانند کارکرد خوبی داشته باشند حتما نیاز به توضیح دارند.
4. در مطالب خیلی بلند از زیر تیترهای کوتاه تا حد ممکن استفاده نمایید
با نوشتن توضیحات کوتاه در زیر هر تیتر متن را برای مخاطب جذاب تر خواهید کرد و او بهتر می تواند آن را درک نماید.
5. برای رپورتاژ خود شروع و پایان در نظر بگیرید
یک مقاله یا رپورتاژ حتما باید مقدمه و جمع بندی داشته باشد تا بتواند موثر واقع گردد.
6. به تیتر توجه ویژه داشته باشید
انتخاب تیتر در جذابیت مقاله و تشویق مخاطب به خواندن مقاله بسیار موثر خواهد بود.
7. درج نام تولید کننده محتوا یا نویسنده
مقاله با ارزش، مقاله ای است که نشانی از نویسنده آن وجود داشته باشد، بنابراین حتما نام خود یا تولید کننده محتوا را بنویسید.
8. داشتن شناخت از سایت انتشارات مورد همکاری
به عنوان مثال ببینید که رپورتاژ شما قرار است در چه قسمتی چاپ شود، علاوه بر این سعی کنید که رپورتاژ تان تا حد امکان در قالب مقاله باشد.
9. توجه نمودن به سایز
رپورتاژ نباید خیلی کوتاه باشد و باید تا حدودی مشابه یک مقاله باشد. (بیشتر از 700 کلمه)
10. داشتن شناخت و اطلاعات کافی از انتشارات و پروسه چاپ و نشر
به این معنی که بدانید با چه کسی همکاری دارید؟ محتوای شما قرار است در چه قالبی چاپ و ارائه گردد.
از مزیت های رپورتاژ آگهی می توان به موارد زیر اشاره داشت:
رپورتاژ آگهی رایگان در صورتی که به صورت کاملا حرفه ای نوشته شود می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت و موفقیت کسب و کارها داشته باشد. از مهم ترین مزایای رپورتاژ آگهی می توان به موارد زیر اشاره نمود.
-
بهتر دیده خواهید شد
با توجه به اینکه رپورتاژ آگهی و خبری دارای جامعیت خیلی بالایی است می توانید به منظور تبلیغات از کمپین های متعددی که وجود دارد استفاده نمایید. از جمله این کمپین ها می توان به شبکه های مجازی، سایت های محبوب و پر ترافیک، رسانه های مکتوب و .. اشاره نمود. گستردگی این کمپین ها شرایطی را فراهم می کند که بتوانید به راحتی آگهی معرفی محصولات خود را منتشر کنید و به کاربران نشان دهید. به این ترتیب میزان بازدید تبلیغات شما افزایش می یابد و طی مدت زمان کوتاه تری می توانید به اهداف خود دست یابید.
-
موجب برند سازی و افزایش اعتبارتان می شود
هنگامی که از طریق سایت ها، نشریات، کانال ها و …محتواهایی که مرتبط با برندتان هستند منتشر نمایید نظر افراد بیشتری به شما جلب می گردد و بیشتر در معرض دید قرار می گیرد. در نتیجه اگر این روند را در کمپین های مختلف ادامه دهید اعتبار برندتان افزایش می یابد.
-
برای همه مناسب است
مهم ترین مزیت رپورتاژ این است هر کسب و کاری شرایط استفاده از آن را دارد و می تواند به منظور دستیابی به اهداف خود از انواع رپورتاژ استفاده نماید. به منظور توسعه و گسترش انواع کسب و کارها می توان از رپورتاژ آگهی استفاده نمود و تحولاتی در آن ایجاد کرد.
-
رپورتاژ آگهی موجب ارتقا رتبه سایت می شود
رپورتاژ آگهی تاثیر بسزایی در بالا رفتن رتبه سایت دارد. در واقع اگر شما یک سایت پر بازدید را برای قرار دادن رپورتاژ آگهی انتخاب نمایید و یک بک لینک در آن قرار دهید قطعا سئو سایت شما بهبود می یابد. با بهینه سازی سئو سایت در رتبه بندی گوگل می توانید رتبه بهتری دریافت کنید و وب سایت تان جز پیشنهادات اول گوگل قرار گیرد. به این ترتیب میزان ترافیک سایت نیز افزایش می یابد.
بالا بردن رتبه سایت با رپورتاژ آگهی
با رعایت کردن اصول و نکات گفته شده و خلاقیت داشتن در مورد رپورتاژ آگهی رایگان می توانید تعداد بازدید کنندگان سایت خود را افزایش دهید و در بعضی مواقع ممکن است سایت های دیگر از مطالب وب سایت شما استفاده کننده و آن ها را بازنشر دهند که این کار باعث بالا رفتن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می شود.
تاثیرات رپورتاژ آگهی در سئو و همچنین بهبود رتبه سایت ها در گوگل
ابتدا برای این که بدانیم هر عاملی چه تاثیراتی دارد، باید درباره خود آن عامل اطلاعات لازم و کافی را داشته باشیم. متن های رپورتاژ آگهی دارای چندین کلمه کلیدی می باشد. تعداد این کلمات چیزی بین سه تا پنج کلمه بوده و خصوصیت این کلمات کلیدی این است که متن رپورتاژ را به سایت شما لینک می کند. این رپورتاژ ها در خبرگزاری های معتبر و همچنین سایت های پرطرفدار گوگل منتشر شده و همیشه به شکل آرشیو باقی می ماند.
براساس به روزترین الگوریتم های گوگل، دریافت کردن لینک فالو متن مرتبط با سایت های بسیار پربازدید، با قابلیت اتوریتی بالا، تاثیر گذاری خیلی زیادی در ارتقا دادن رتبه سایت مد نظر شما، در گوگل خواهد داشت. اما نکته ای که بسیار مهم بوده و باعث افزایش روز افزون طرفداران رپورتاژ می شود این است که برای مدت زمان های محدود نبوده و همیشگی می باشد. به جرئت می توان گفت تنها روش تبلیغاتی دائم بوده و هیچ یک از دیگر روش ها دارای زمان طولانی مدت و همیشگی نیستند.
فرق های عمده رپورتاژ و دیگر روش های تبلیغاتی
در دنیای تکنولوژی امروزه رپورتاژ های خبری یکی از بهترین نوع تبلیغات اینترنتی هستند و همان طور که قبلاً توضیح دادیم این نوع آگهی تبلیغ غیر مستقیم محصولات شما را با ارائه عکس های مختلف در سایت های معتبر انجام می دهد، حتی علاوه بر اینکه توضیحاتی راجب شما و کسب و کارتان می دهد چند صفحه از سایت شما را لینک گذاری خواهد کرد به همین دلیل است که این روش از بهترین تبلیغاتی است که رتبه سایت شما در موتورهای جستجو بالا می برد.
به طور کلی می توان گفت رپورتاژ آگهی با آگهی های معمولی تفاوت زیادی دارد، زیرا توجه این نوع از آگهی ها بر روی محتوا است که بیشتر به معرفی محصولات و کسب کار شما میپردازد، در مقابل بنرهای تبلیغاتی که هیچ گونه توضیحی در مورد محصول شما ارائه نمی دهند در فضاهای مجازی و وب سایت ها بسیار زیاد شده اند و معمولاً به چشم مخاطبان نمی آیند و برای مشاهده این آگهی ها ترغیب نمی شوند اما رپوتاژ آگهی در بست فارسی به دلیل اینکه به شکل خبری منتشر می شود و توضیح مناسبی برای محصولات ارائه می دهد در وب سایت های خبری مورد توجه زیادی از مخاطبان قرار می گیرد.
تبلیغات معمولی و رپورتاژ آگهی کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. در رپورتاژ آگهی هدف اصلی توجه به نیاز مشتری است و بر اساس آن محتوا تولید می گردد و صرفا تبلیغ محصول هدف نیست. به عبارتی محتوای رپورتاژ بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد و به توضیح محصول می پردازد و به صورت کاملا نامحسوس کاربران را به خرید تشویق می کند.
اما در تبلغات معمولی به صورت کاملا شفاف یک محصول به کاربران معرفی می گردد و تبلیغ می شود. رپورتاژ های خبری نسبت به تبلیغات معمولی دارای تاثیر گذاری بیشتری می باشد و بهتر می تواند نظر مخاطب را جذب نماید.
آشنایی بیشتر با رپورتاژ آگهی رایگان
رپورتاژ آگهی رایگان یک روش معمول برای تبلیغ کسب و کار یا محصولات و خدمات شما است. این روش میتواند در رسانههای مختلفی مانند روزنامهها، مجلات، وبسایتها، و حتی شبکههای اجتماعی انجام شود. در ادامه، مراحل اصلی برای رپورتاژ آگهی رایگان را توضیح میدهم:
- انتخاب رسانه: ابتدا باید تعیین کنید که آگهی خود را در کدام رسانه منتشر میکنید. این میتواند به صورت چاپی یا آنلاین باشد.
- تدوین آگهی: آگهی خود را با دقت تدوین کنید. اطلاعات مهمی مانند نام کسب و کار، نوع محصول یا خدمات، آدرس، شماره تماس و ویژگیهای اصلی باید در آگهی شما مشخص شوند. همچنین توجه کنید که متن آگهی شما جذاب و قابل فهم باشد.
- انتخاب رسانه رایگان: برای انتشار آگهی رایگان در اینترنت، میتوانید از وبسایت ها و پورتال های آگهی رایگان استفاده کنید. برخی از این وبسایتها اجازه انتشار آگهیهای شما را به صورت رایگان میدهند.
- ثبت آگهی: پس از تدوین آگهی، به وب سایت یا پورتال مورد نظر مراجعه کنید و آگهی خود را ثبت کنید. برخی از وبسایت ها نیاز به ایجاد حساب کاربری دارند.
- بررسی مجدد: پس از انتشار آگهی، مطمئن شوید که اطلاعات درست و کامل در آن آورده شده است.
- انتشار در رسانه های دیگر: اگر تمایل دارید تا آگهی شما در رسانه های چاپی منتشر شود، با روزنامهها یا مجلات محلی تماس بگیرید و از شرایط انتشار رایگان یا با کمیسیون پایین استفاده کنید.
توجه داشته باشید که در برخی موارد، رسانه ها ممکن است هزینه هایی را برای تبلیغات رایگان درخواست کنند، به همین دلیل حتماً شرایط و قوانین هر رسانه را مطالعه کنید و مذاکره کنید.
همچنین در نظر داشته باشید که تأثیر رپورتاژ آگهی رایگان ممکن است محدودتر از تبلیغات پرهزینه تر باشد، اما با استفاده از این روش، می توانید کسب و کار خود را به هزینه کمتری معرفی کنید و مشتریان جدید جذب کنید.
تاثیرات رپورتاژ آگهی رایگان بر خدمات ما
رپورتاژ آگهی و رپورتاژ آگهی رایگان می تواند تاثیر بسزایی بر خدمات و محصولات سایت شما و معرفی آن ها داشته باشد. به میزانی که رپورتاژ آگهی برند، سایت، شرکت، کسب و کار و …بیشتر در وب سایت های محبوب و پر بازدید قرار داده شود بهتر دیده خواهند شد و موجب رشد و توسعه آن شغل یا برند می گردد. برندها و وب سایت هایی که دارای شهرت چندانی نیستند اگر از تعداد بالایی لینک های بهینه و رپورتاژ خبری استفاده نمایند قطعا راحت تر می توانند به اهداف خود دست یابند و بهتر دیده خواهند شد.
گوگل نسبت به رپورتاژ آگهی های رایگان چه دیدگاهی دارد؟
از نظر ربات های گوگل رپورتاژ آگهی ها متن هایی کاملا طبیعی هستند و در صورتی که محتوا و متن این رپورتاژ ها در سایت های معتبر و پر ترافیک منتشر گردد می تواند در رتبه بندی سایت تاثیر گذار باشد. در صورت تبلیغات معمولی، معمولا توسط ربات های گوگل شناسایی می شوند و مضر هستند، در نتیجه تاثیرات منفی بر رتبه سایت خواهند داشت.
از رپورتاژ آگهی استفاده کنیم یا خیر؟
روش های مختلفی برای معرفی و تبلیغات محصولات و خدمات وجود دارد که از جمله کم هزینه ترین آن ها می توان به استفاده از رپورتاژ آگهی اشاره نمود. سایت های فراوانی وجود دارند که درج رپورتاژ آگهی را می پذیرند که در این میان برخی از آن ها رپورتاژ آگهی را به صورت کاملا رایگان در وب سایت خود قرار می دهند مانند سایت بست فارسی. خیلی از افراد بر این باورند که استفاده از رپورتاژ رایگان نمی تواند کارایی و بازدهی چندانی داشته باشد که تصور کاملا اشتباهی است.
در واقع میزان تاثیر گذاری رپورتاژ آگهی در معرفی برند و بهتر دیده شدن کسب و کارها به وب سایتی که رپورتاژ را در آن قرار می دهند بستگی دارد. هر چقدر که سایتی که رپورتاژ در آن درج می گردد پر ترافیک تر و محبوب تر باشد قطعا بازخورد بهتری خواهد داشت و موجب می شود که رتبه سایت شما افزایش یابد.
چگونه می توان تاثیر گذاری رپورتاژ آگهی را افزایش داد؟
تکنیک های فراوانی وجود دارد که اگر به آن ها توجه کنید قطعا می توانید یک رپورتاژ آگهی حرفه ای و کاربر پسند تولید نمایید. از جمله مهم ترین این تکنیک ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.
- سعی کنید از کلمات دشوار استفاده ننمایید و متن تا حد امکان روان و خوانا باشد.
- متن رپورتاژ را نه خیلی کوتاه و نه خیلی بلند در نظر بگیرید.
- در رپورتاژ به تمامی جزئیات اشاره نکنید بلکه فقط مهم ترین موارد را بیان کنید تا کاربران تشویق شوند برای مشاهده باقی موارد به وب سایت تان مراجعه کنند.
- بهتر است که متن در قالب گزارش یا مصاحبه باشد و کمتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد.
- استفاده از تیترهای جذاب و کاربرپسند می تواند میزان تاثیر گذاری رپورتاژ آگهی را افزایش می دهد.
- در کنار متن با کیفیت از عکس و فیلم های مرتبط استفاده نمایید.
- استفاده مناسب و به جا از کلمات کلیدی
- تعداد کلمات متن یک رپورتاژ آگهی حرفه ای و استاندارد باید بین 350-800 باشد.
- بهتر است از لینک های فالو استفاده نمایید.
- پرهیز از استفاده از مطالب کپی شده
- تعداد بک لینک ها را در نظر بگیرید و سعی کنید از 3 بک لینک بیشتر نشود.
در متن رپورتاژ به ویژه ترین ویژگی محصول اشاره کنید تا موجب کنجکاوی کاربران گردد.
نوشتن رپورتاژ قواعدی دیگری هم دارد
در بالا قواعدی را برای ثبت رپورتاژ آگهی حرفه ای بیان کردیم که باید بگوییم استفاده از سه تا پنج کلمه کلیدی در متن ضروری می باشد و باید در آن کلمه کلیدی ها سایت شما لینک شود که مخاطبان بتوانند به وسیله آن لینک به سایت شما مراجعه نمایند.
باید دقت کنید که تیتر منتشر شده تنها قالب تبلیغاتی نداشته باشد و در عین حال که تبلیغاتی است بتواند قالب خبری و همچنین مقاله ای خود را حفظ کند.
شاید شما هم بدانید که موثرترین تبلیغات از راه غیرمستقیم انجام شده و در صورتی که غیرمستقیم باشد، تاثیرات خیلی زیادی در ذهن مخاطب خواهد داشت. به دین شکل که برای دانستن نوع برند و اطلاعات دیگر آن محصول کنجکاو شده و ادامه مطلب را جستجو خواهد کرد. در این جا چند نکته درباره تاثیرگذاری بیش تر متن ها بیان کردیم و امیدوارم برای شما مفید وکاربردی بوده باشد.
سایت های خبری پر بازدید دارای آرشیو آگهی هستند که این ویژگی به مرور برای شما سودمند خواهد بود به این صورت که وب سایت ها معمولاً رپورتاژها را در آرشیو آگهی های خود نگهداری می کنند و برای مدت زمان نا محدودی رپورتاژ شما روی وب سایت قرار خواهد گرفت. کلمه کلیدی هایی را که در متن خود استفاده می کنید بهتر است استاندارد باشند و لینک سایت خود را روی آن هایی که مهم تر هستند قرار دهید.
5 اشتباه رایج در خرید رپورتاژ آگهی
خرید رپورتاژ آگهی دائمی در میزان رشد و بازدهی سایت بسیار موثر است اما باید دقت نمود که رپورتاژ را از چه سایت هایی و با چه متنی خریداری می نمایید که بیشترین تاثیر گذاری ممکن را داشته باشد. همچنین در خرید رپورتاژ آگهی زمان آن و دامین اتوریتی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.
روش های مختلفی برای برند سازی کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد که یکی از موثر ترین آن ها رپورتاژ می باشد. رپورتاژ در واقع نوعی روش تبلیغاتی می باشد که مانند رپورتاژ آگهی رایگان بست فارسی به معرفی کسب و کارها در برترین سایت های خبری، روزنامه ها و … می پردازد.
با توجه به تاثیر گذاری بسیار خوب رپورتاژ بر مخاطبین در مبحث برند سازی از آن به عنوان بهترین راه تبلیغات اینترنتی یاد می کنند. قرار دادن رپورتاژ آگهی در سایت هایی که دارای رنکینگ بالا هستند موجب می شود که مخاطبین دقیقا با کلمات کلیدی (انکر تکست ها) که مورد نظر شما است به سایتتان وارد شوند. از طرفی چون از طریق آن سایت پر بازدید مخاطبان به سایت شما راه یافته اند سئوی سایت نیز بیشتر خواهد شد.
برای دریافت بهترین نتیجه از رپورتاژ آگهی ها باید خرید آن ها را کاملا بررسی کنید و آگاهانه تصمیم بگیرید، در غیر این صورت کل هزینه شما هدر می رود. از این رو ما تصمیم گرفته ایم 5 اشتباه رایج در خرید رپوتاژ آگهی را به شما معرفی نماییم پس تا پایان با ما همراه باشید.
اشتباهات فراوانی در خرید و انتشار رپورتاژ آگهی ها وجود دارد اما در این میان برخی از آن ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود.
1. چه زمانی برای خرید رپورتاژ مناسب تر است؟
موتورهای جستجو و به ویژه گوگل که بسیار حساس و ریز بین هستند و رفتار و اعمال کلیه ی سایت ها را مورد بررسی قرار می دهند، از این رو در مبحث سئو باید خیلی دقت نمود که بتوان نظر موتورهای جستجو را به سایت خود جلب کرد.
به همین منظور سایت ها رپورتاژ را با هدف دریافت بک لینک خریداری می کنند، زیرا با این تکنیک گوگل متوجه لینک سازی های انجام شده نخواهد شد و می توان گفت رپورتاژ برای یک سایت همانند دوپینگ می باشد. فرض کنید ورزشکار آماتوری قصد دارد دوپینگ نماید و در صورتی که دوپینگ کند باز هم احتمال کسب مقام و موفقیت چندانی نخواهد داشت در صورتی که اگر ورزشکاری حرفه ای تصمیم به دوپینگ بگیرد احتمال آنکه به مقام بالا دست یابد بیشتر خواهد بود.
زمان مناسب خرید رپورتاژ آگهی بسیار اهمیت دارد زیرا در صورتی که زمان مناسبی را انتخاب ننمایید شاید در نخستین روزهای پس از خرید رپورتاژ رشد و بازدید خوبی داشته باشید اما به محض اینکه موتورهای جستجو متوجه غیر عادی بودن این موضوع شوند با کاهش جایگاه سایت شما، سایتتان را پنالتی خواهند کنند. بنابراین انتخاب رپورتاژ آگهی و زمان خرید آن باید با تحقیق و بررسی های لازم انجام شود.
2. استفاده از متون تکراری ممنوع!
گوگل بسیار حساس است به طوری که اگر رپورتاژ آگهی هایی را با یک متن از سایت های مختلف خریداری نمایید تمامی آن ها را یکی تلقی می کند و برای سایت شما چندان بازدهی مناسبی نخواهد داشت، بنابراین نیاز است که برای هر رپورتاژ متن یونیک و سئو شده انتخاب نمایید. از طرفی متن رپورتاژ و جدید بودن آن خیلی در جذب کاربران تاثیر گذار خواهد بود، بنابراین باید در انتخاب متن رپورتاژ بیشتر دقت نمود.
3. تهیه رپورتاژ از سایت هایی که شبیه به هم هستند
محوریت و موضوع کاری سایتی که از آن رپورتاژ آگهی خریداری می کنید بسیار اهمیت دارد و باید حتما سایتی را برای خرید رپورتاژ انتخاب نمایید که باحیطه کاری سایت شما مرتبط باشد، زیرا در غیر اینصورت نمی توانید نظر کاربران هدف را به سایت خود جلب نمایید و کاربری وفادار داشته باشید. بنابراین حتما نیاز است سایتی را برای خرید رپورتاژ آگهی انتخاب نمایید که موضوعیتی مشابه شما داشته باشد.
4. بررسی دامین اتوریتی و Spam Score سایت آگهی دهنده
عمر و اعتبار دامنه سایت هایی که برای خرید رپورتاژ در نظر می گیرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. علاوه بر این اسپم اسکور سایت ها نیز بسیار اهمیت دارد. زیرا ممکن است برخی از سایت ها از دامین اتوریتی بالایی برخوردار باشند اما چون لینک دهی های متعددی انجام داده اند دارای اسپم اسکور بالایی باشند. بنابراین در هنگام خرید رپورتاژ آگهی سعی کنید سایت هایی را انتخاب نمایید که اسپم اسکور آن ها بیشتر از 5 نباشد و دارای دامین اتوریتی بالای 20 باشند. سایت های دارای دامین اتوریتی بالای 40 سایت های ایده آل و بالای 50 سایت های فوق العاده عالی برای خرید رپورتاژ هستند.
5. رپورتاژ هایی که به صورت پکیج هستند را نخریم!
برای افزایش سئو سایت و بالابردن میزان بازدیدهای سایت باید صبر و حوصله داشته باشید و نباید عجولانه عمل نمایید. از این رو توصیه می شود که هرگز رپورتاژ آگهی ها را به صورت پکیج خریداری نکنید، زیرا موجب می شود که این پکیج ها ویژگی های زیادی را برای سایتتان داشته باشند و در بازه زمانی کوتاهی لینک های فراوانی به سایت شما داده شود.
قیمت رپورتاژ آگهی چگونه مشخص می شود؟
قیمت رپورتاژ آگهی تعرفه ثابتی ندارد و در سایت های مختلف قیمت های متفاوتی دارد. هر وب سایت طبق سیاست های خود هزینه ای را برای انتشار رپورتاژ آگهی در نظر می گیرد؛ اما در وب سایت بست فارسی انتشار رپورتاژهای خبری با یک لینک نوفالو به صورت کاملا رایگان انجام می شود.
چه فاکتورهایی بروی قیمت رپورتاژ های آگهی تاثیر می گذارند؟
عوامل مختلفی وجود دارد که تعیین کننده قیمت رپورتاژ آگهی هستند و برای استفاده از این رپورتاژ ها باید هزینه ای بپردازید. اما در این میان گاهی اوقات برخی از سایت ها شرایطی را فراهم می آوردند که بتوانید از رپورتاژ آگهی رایگان استفاده نمایید.
در واقع این سایت ها گاهی اوقات جشنواره هایی برگزار می کنند و خدمات خود را با قیمت بسیار کمی یا رایگان ارائه می دهند و یا اینکه اگر از مشتریان ثابت آن ها باشید پس از چندین سفارش یک تخفیف خیلی ویژه برای شما در نظر می گیرند که با استفاده از آن رپورتاژ آگهی شما را رایگان یا بسیار ارزان منتشر می کنند و در سایت خود قرار می دهند. ولی به طور کلی برای درج رپورتاژ آگهی باید هزینه بپردازید و میزان این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد.
اعتبار دامنه و اعتبار صفحه: این دو اعتبار در رتبه بندی صفحه گوگل بسیار مهم و مورد توجه هستند و عاملی برای تعیین قیمت رپورتاژ و کیفیت وب سایت به شمار می آیند. اعتبار دامنه و صفحه می توانند پیش بینی کننده رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجوی گوگل باشند، نتایج این پیش بینی اعدادی مابین 0 و 100 خواهد بود. توجه به اعتبار دامنه و صفحه از مهم ترین عوامل تأثیر گذار روی قیمت رپورتاژ آگهی خواهد بود.
اسپم اسکور: یک معیار برای مشخص نمودن اسپم سایت است که اعدادی مابین 0 و 100 می باشد. هر چه امتیازی که سایت در اسپم دارد به 100 نزدیک تر باشد هزینه رپورتاژ آگهی هم ارزان تر خواهد بود.
رتبه الکسا: یک سیستم امتیاز دهی است که به عنوان یکی از زیر مجموعه های آمازون مدیریت می شود و تعداد بازدید از وب سایت ها را محاسبه و بررسی می کند. هرچه تعداد بازدید کنندگان یک سایت بالا رود رتبه الکسا کم می شود و اگر تعداد بازدیدکنندگان یک سایت کم باشد رتبه الکسا بالا می رود پس می توان گفت هرچه رتبه الکسا کمتر شود ارزش سایت بیشتر می شود یعنی داشتن رتبه تک رقمی در الکسا یک مزیت محسوب می شود که می تواند روی قیمت رپورتاژ آگهی تاثیر بگذارد.
تعداد لینک های فالو: یکی از نکات مهم در بهبود سئو سایت می باشد. هزینه رپورتاژ های آگهی را لینک های فالو آن سایت مشخص می کند.
چقدر لازم است تا برای رپورتاژ آگهی هزینه کنیم؟
این موضوع که چه اندازه باید برای رپورتاژ آگهی های خود هزینه کنیم بستگی به کسب و کار اینترنتی شما دارد، اما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که همیشه هزینه های زیاد به معنی موفق شدن در کار نیست، بلکه گاهی اوقات می توانید با هزینه های خیلی کمتری با منتشر نمودن رپورتاژهای آگهی موفقیت کسب و کار خود را دو چندان نمایید. مثلا می توانید در قالب رپورتاژ آگهی رایگان سایت خود را به عنوان یکی از بهترین سایت های ایرانی معرفی نمایید.
بهترین سایت های رپورتاژ آگهی رایگان
اگر قصد دارید از بهترین وب سایت های انتشار رپورتاژ آگهی رایگان اطلاعات مفیدی را کسب نمایید پس تا پایان همراه ما باشید.
رپورتاژ آگهی رایگان گوگل site.google.com
شما با استفاده از وب سایت گوگل به عنوان سایت مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی رایگان می توانید یک وبلاگ بسازید و محتوای خود را به صورت رایگان منتشر کنید.
رپورتاژ آگهی رایگان در سایت مدیوم
از وب سایت های معتبر جهانی که با ارائه ی عملکرد جدید، محتوا های خود را انتشار می دهد سایت مدیوم است در واقع این سایت معتبر نویسندگان را تبدیل به خواننده و خوانندگان را تبدیل به محتوا نویس می کند.
برای موفقیت در این حوزه، سایت مدیوم امکانی را برای انتقال ایده و طرح های متنوع نویسندگی در اختیار کاربران قرار می دهد.
در این وب سایت کسانی که به صورت خلاقانه ایده طرح می کنند بیشتر از سایرین و حتی کسانی که تبلیغ می کنند حمایت می شوند همچنین شما نویسندگان محترم می توانید با قبول شرایط وب سایت شروع به نوشتن محتوا کنید.
این وب سایت از نویسندگان خود کیفیت محتوایی مطلوب را می خواهد و دستمزد ماهانه ی مشخص شده ای را برای آن ها در نظر گرفته است. وب سایت مدیوم بخشی از دستمزد نویسندگان را از طریق حق عضویت خوانندگان و اعضای وب سایت تامین می کند.
این وب سایت بر اساس موضوع و کیفیت کار شما محتوای تان را برای کاربران معرفی و تبلیغ می کند البته تلاش نویسندگان نیز در جذب حداکثر خوانندگان بسیار موثر است. وب سایت مدیوم به نحوی طراحی شده است که علاوه بر سایت، خواننده و نویسندگان نیز سود می برند.
این وب سایت محبوب ضمن حمایت از محتوا نویسان و هنرمندان مطالب کاربردی و با کیفیتی را در اختیار مخاطبان در حوزه های مختلف مانند مباحث روانشناسی، مذهبی، علمی و آموزشی، سیاسی، داستانی و…قرار می دهد. مدیوم وب سایتی است که اگر محتوایی فقط جنبه تبلیغاتی داشته باشد پذیرا نیست در واقع محتوا نباید تبلیغات صرف باشد.
متن نوشته شده باید ارائه دهنده ی موضوعات مفید و کاربردی برای جامعه و مردم باشد به بیان دیگر این سایت انتشار دهنده ی محتوای تاثیر گذار در حوزه ی کسب و کار، فناوری اطلاعات، مهارت های زندگی و… است.
آگهی رایگان در سایت ویرگول
یکی از بهترین وب سایت های انتشار رپورتاژ آگهی رایگان که به صورت خصوصی در حوزه انتشار محتوا فعالیت موثر دارد وب سایت ویرگول است.
نحوه عملکرد این سایت به گونه ای است که کاربران در شبکه های اجتماعی می توانند هم نویسنده باشند و هم خواننده در واقع می توانند با پرداخت حق عضویت ضمن مطالعه محتوای دلخواه خود پس از موافقت با شرایط سایت شروع به نوشتن محتوا بر اساس قوانین ذکر شده کنند.
رپورتاژ رایگان سایت آیدت
اگر شما دارای وب سایت مستقل هستید می توانید محتواهای خود را به صورت کاملا رایگان با لینک خود در این سایت منتشر کنید.
این وب سایت به نحوی طراحی شده است که کاربران مختلف می توانند در موضوعات مختلف به بحث و تبادل نظر بپردازند.
در گام اول کاربران می توانند در این سایت عضو شوند و مقالات خود را از طریق اشتراک گذاری لینک با دیگر افراد منتشر کنند و به بحث و تبادل نظر بپردازند.
وب سایت آمیگو
شما می توانید با پرداخت حق عضویت در این وب سایت ثبت نام کرده و اقدام به انتشار آگهی رپورتاژ خود نمایید. در گام اول لازم است در بخش ایجاد محتوا متن خود را بارگذاری کنید و برای انتشار در سایت ذخیره نمایید.
رپورتاژ رایگان در وبسایت یوزبیت
وب سایت یوزبیت با محوریت گوگل از بهترین وب سایت های انتشار رپورتاژ آگهی رایگان است که محتواهای مطلوب و با کیفیت را بر اساس پذیرش قوانین سایت توسط نویسندگان از طریق لینک سازی منتشر می کند.
وب سایت بالاترین
وب سایت بالاترین از مهم ترین سایت های اشتراک گذاری رپورتاژ آگهی است در واقع شما می توانید پس از خرید حق عضویت در این وب سایت ثبت نام کنید سپس محتوای خود را منتشر کنید.
وب سایت مداد
وبسایت مداد مانند سایت ویرگول یکی از بهترین سایت های انتشار دهنده ی آگهی رپورتاژ رایگان است همچنین شما می توانید هنگام انتشار محتوای خود لینک سایت تان را نیز ثبت نمایید برای شروع فعالیت خود در وب سایت مداد لازم است ابتدا در این سایت ثبت نام کنید.
سایت یونویس
سایت ایرانی یونویس ارائه دهنده ی آگهی های رپورتاژ رایگان است همچنین نحوه ی عملکرد کاربران برای اشتراک گذاری متن خود در این وب سایت باید با انتشار پست مهمان به صورت رایگان باشد.
برای نوشتن متن آگهی رپورتاژ لازم است به نکات زیر توجه کنید:
- متن آگهی شما باید دارای حداقل 600 کلمه داشته باشد.
- متن آگهی شما لازم است یونیک باشد یعنی هیچ گونه کپی برداری از سایر آگهی ها نداشته باشد.
- متن شما باید 2 لینک اصلی داشته باشد در غیر این صورت لینک های اضافه شده حذف می شود.
- محتوای شما نباید جنبه ی تبلیغاتی صرف داشته بلکه موضوع آن لازم است جامع و کاربردی باشد.
- اگر محتوای شما بر اساس قوانین وب سایت یونویس نوشته شده باشد یعنی سئو و استاندارد باشد، لینک فالو رایگان برای محتوا در اختیارتان قرار می گیرد.
وبسایت جیکو
یکی دیگر از بهترین سایت های انتشار رپورتاژ آگهی رایگان سایت ایرانی جیکو است. شما برای انتشار آگهی تان لازم است ابتدا در این وب سایت ثبت نام کنید ضمن اینکه خوشبختانه نوشتن محتوا در این سایت محدودیت خاصی در موضوع ندارد و شما می توانید به راحتی آگهی تان را را بر اساس قوانین سایت جیکو در این سایت بارگذاری کنید.
یکی از مهم ترین مزایای این وب سایت این است که آگهی های رپورتاژ شما حتی پس از گذشت 5 سال منقضی نشده و از روی سایت حذف نمی شود مگر اینکه خودتان این کار را انجام دهید.
کاربران لازم است تمام توجه و تمرکز خود را روی کیفیت فعالیت شان بگذار تا اعتماد مخاطب را جلب کنند زیرا وب سایت جیکو مسئولیتی در قبال برند های استفاده شده در آگهی های شما ندارد.
رپورتاژ رایگان بست فارسی
بست فارسی از وب سایت های معتبر برای انتشار آگهی رپورتاژ رایگان است در این سایت دو پلن برای انتشار محتوای کاربران وجود دارد یک پلن به صورت پولی و دیگری رایگان است.
اگر بخواهید تنها از یک لینک فالو در محتوای خود استفاده کنید می توانید پنل رایگان را انتخاب و اگر قصد دارید از چند لینک فالو برای انتشار آگهی رپورتاژ استفاده کنید باید اقدام به خرید و پرداخت پول برای تهیه پنل مناسب نمایید.
وب سایت بست فارسی به عنوان یکی از بهترین سایت های انتشار آگهی رپورتاژ رایگان برای انتشار محتوای کاربران در فضای مجازی به نکات کاربردی از جمله سئو محتوا، رضایت کاربران و… توجه ویژه دارد در ادامه به بررسی سایر اصول استاندارد در این وب سایت می پردازیم:
- این وب سایت به نویسندگان محتوا یک بک لینک رایگان ارائه می دهد تا در ابتدای آگهی ریپورتاژ خود ثبت نمایند.
- اصول نوشتن محتوا در سایت بست فارسی به این صورت است که باید با معرفی سایت تان آغاز شود و سپس به ارائه ی محتوای آموزشی و یا معرفی محصول تان بپردازید. در صورت رعایت نکردن این نکات محتوا ی شما قابلیت انتشار در این وب سایت را نخواهد داشت.
- یک آگهی رپورتاژ استاندارد لازم است حداقل 1200 کلمه داشته باشد.
- نویسندگان باید به تعداد کلمات کلیدی در محتوای خود توجه ویژه داشته باشند و آن ها را در متن به صورت کامل مشخص نمایند تا توسط تیم بررسی سئو محتوای شما بهینه سازی شود.
سایت اخبار رسمی
یکی از بهترین سایت های انتشار دهنده آگهی های رپورتاژ به صورت رایگان سایت اخبار رسمی است برای این منظور لازم است ابتدا با ورود به وب سایت ثبت نام رایگان انجام دهید سس برای انتشار آگهی خود اقدام کنید.
به دلیل محبوبیت وب سایت اخبار رسمی شما می توانید با استفاده از لینک نوفالو بازدید محتوای خود را افزایش دهید زیرا تعداد کاربران این وب سایت به دلیل کیفیت مطلوب محتوا ها و آگهی های بارگذاری شده روز به روز در حال افزایش است.
نکته ی جالب توجه این که نویسندگان سایت هیچ گونه محدودیتی برای نوشتن مطالب خود غیر از رعایت قوانین سایت برای انتشار محتوا و یا آگهی های رپورتاژ در سایت اخبار رسمی ندارند.
همچنین لازم به ذکر است که محتوا نویسان باید اصول سایت را که شامل نکات اخلاقی، استفاده از کلمه کلیدی اصلی و فرعی با تعداد تکرار استاندارد، استفاده از تصاویر مناسب و… رعایت کنند.
تفاوت اصلی رپوتاژ آگهی و بک لینک با هم چیست؟
رده بندی و بهینه بودن سایت تاثیر مستقیمی در رتبه بندی آن ها در موتورهای جستجو دارد. اگر گوگل بتواند از سایت های مختلف لینک های معتبری دریافت کند می تواند به یک سایت اعتماد کرده و رتبه آن را افزیش دهد. رپورتاژآگهی و بک لینک از روش های مهم دریافت لینک از سایت ها به شمار می روند.
کدام یک از این دو مورد در بهینه سازی سایت ها نقش بیشتری دارند؟
برای پاسخگویی به سئوالات بالا بهتر است ابتدا با مفهوم بک لینک و رپورتاژ آگهی آشنا شویم. شما باید بدانید که نقاط ضعف و قوت سایتتان کدام است؛ سپس با استفاده از بک لینک و رپورتاژ آگهی در جهت بالا بردن رتبه سایت آن ها را به کار ببرید.
با رپورتاژ آگهی، سایت خود را معرفی کنید (بست فارسی این کار را به صورت رپورتاژ آگهی رایگان انجام میدهد)
رپورتاژآگهی در گذشته یعنی قبل از به وجودآمدن وب سایت ها نیز وجود داشت. اساس کار رپورتاژ آگهی معرفی محصولات و جذب مشتری است. در این روش شما از یک وب سایت که بازدید خیلی بالایی دارد و درزمینه اخبار و اطلاع رسانی فعالیت دارد می خواهید که، از سایت شما یک گزارش غیر تبلیغی تهیه کند. در این گزارش با چند لینک به سایت شما اشاره می شود. در این روش علاوه بر تبلیغ، تعدادی لینک در رابطه با سایت خود برای معرفی محصولات هم در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده اید. با این وجود بازدیدکنندگان سایت شما افزایش پیدا می کنند و رتبه بالای سایت را دنبال دارید.
رپورتاژ آگهی دارای چه ویژگی هایی است؟
اگر یک بار رپورتاژ آگهی سفارش دهید، گزارشی که از سایت شما گرفته شده برای مدت زیادی در سایت موردنظر می ماند و مشتریان زیادی راجذب می کند. لینک هایی که در رپورتاژآگهی مورد استفاده قرار می گیرند ازبک لینک های دائمی به شمار می روند.
- رپورتاژآگهی که برای سایت شما انجام داده شده در بخش خاصی از سایت مورد نظر نگهداری می شود و در صورتی دیده خواهد شد که کاربر وارد آن قسمت شود.
- رپورتاژآگهی این امکان را برای شما فراهم می آورد که سایت و محصولات خود را معرفی نمایید و چند بک لینک با کلمات کلیدی برای وب سایت خود داشته باشید.
- اگر هزینه ای که صرف می کنید اهمیت دارد رپورتاژآگهی برای شما مناسب است، چون در این روش شما برای تبلیغات فقط یک بار هزینه پرداخت کرده و نیازی به تمدید مجدد آن ندارید.
- از این نوع تبلیغات باید در برنامه ریزی های بلند مدت خود استفاده کرده و به یکبار اکتفا نکنید. اما با این وجود اگر تبلیغات در یک سایت معتبر انجام گیرد ممکن است نیازی به تبلیغات دوباره نباشد.
- رپورتاژ آگهی شما را به دو هدف می رساند، شما هم برای سایت خود تبلیغ کرده اید و هم بک لینک مفیدی برای سایت خود دریافت کرده اید که در رتبه بندی آن در گوگل نقش دارد.
بک لینک مناسب، باعث رشد سایت شما در رتبه بندی های گوگل می شود
بک لینک از قسمت های مهم برای هرسایتی به شمار می رود. گوگل سایت هایی که بک لینک معتبر و بازدید بیشتری دارند را درصدر نتایج جستجو نمایش می دهد. به همین دلیل است که این روزها صاحبان بسیاری از سایت ها در استفاده از بک لینک ها حساسیت به خرج می دهند.
بهترین روش برای استفاده از بک لینک های مناسب نوشتن محتوای مناسب و جذاب، معتبر و مرجع است. با این که این کار روشی مطمئن است، اما زمان زیادی طول خواهد کشید تا بک لینک را دریافت کرده و به سایت ها معرفی شوید. برای همین بسیاری با خرید بک لینک از سایت های معتبر برای سایت خود تبلیغ می کنند. البته باید به این نکته توجه داشت که گوگل سایت هایی را که بک لینک خریداری کرده اند تشخیص می دهد و در رتبه بندی آن ها تاثیر نمی گذارد. در خرید بک لینک شما یک یا چند کلمه کلیدی از سایت را انتخاب می کنید و از سایت دیگری می خواهید که در مطالبش از کلماتی که شما به عنوان کلمات کلیدی انتخاب کرده اید استفاده کند و به سایت شما آن ها را لینک دهد. با این وجود بازید کنندگان از طریق آن کلمه کلیدی وارد سایت شما خواهند شد. اما، این روش دارای حساسیت هایی از جمله تشخیص خرید بک لینک توسط گوگل را در پی دارد و هزینه ای که بابت خرید بک لینک صرف کرده اید به هدر می رود. با توجه به موارد گفته شده، منظور از کلمه بک لینک، بک لینکی است که خریداری نشده بلکه به صورت طبیعی ایجاد شده. پس پیشنهاد ما به شما این است که اصلا بک لینک خریداری نکنید، بلکه با محتوای مناسب افراد را جذب سایت خود کنید. و به مرور تاثیر بک لینک طبیعی بر روی سایت خود را مشاهده می کنید.
رپوتاژ آگهی یا بک لینک کدام مناسب تر است؟
با توجه به موارد گفته شده در بالا باید متوجه تفاوت بک لینک و رپورتاژ آگهی شده باشید. در هر دو روش بازدید از سایت شما افزایش پیدا می کند. به طور کلی تفاوت این دو زمانی مشخص می شود که استراتژی تبلیغاتی شما مشخص شده باشد. اگر بودجه مالی مناسبی دارید می توانید از هردوی این موارد درکنار یکدیگر استفاده کنید. اما اگر می خواهید هزینه کمتری صرف کنید از رپورتاژآگهی استفاده کنید. با این که تولید محتوای مناسب هزینه بیشتری از رپورتاژ خواهد داشت، اما با تولید مقاله های جذاب و مناسب دریافت بک لینک های بیشتری خواهید داشت. در واقع تفاوت این دو به زمان و هزینه ای که می خواهید صرف کنید برمی گردد. هر کدام از این دو روش دارای ویژگی های مثبت و خاص خود هستند و بستگی به انتخاب و خواسته خود شما دارد که از کدام استفاده کنید.
و در آخر باید بدانید که استفاده از هر روش، نیازمند این است که از خواسته خود تعریف دقیق و مناسبی داشته باشید. پس قبل از انتخاب هر روش، بهتر است با متخصصان و فعالان در این زمینه مشورت کنید.
پایان خوش رپورتاژ آگهی
منتشر کردن رپورتاژ آگهی متحمل زحمت های زیادی است و دارای مراحل طولانی می باشد به طور مثال قبل از اینکه شروع به کار نمایید باید اطلاعات مناسبی از محصول و کسب وکار مورد نظر جمع آوری کنید و توسط کارشناسان تولید محتوا آن را به عنوان یک گزارش خبری یا داستان بنویسید؛ اما باز هم با توجه به این زحمت ها دارای ارزش زیادی می باشد زیرا رپورتاژ آگهی برای همه مخاطبان، خوانندگان و آگهی دهندگان مفید می باشد.
امروزه تمامی رسانه ها از محتواهای جاسازی شده استفاده می کنند به این صورت که محصول و کسب و کار آگهی دهنده در آن رسانه یکسان می شود و دلیل آن هم این است که رسانه های چاپی در انتقال کسب و کار از دیگر رسانه ها جلوتر هستند به همین دلیل درج رپورتاژ آگهی برای کمک به مشتریان سودمند می باشد.